Psycholoog Achterhoek

Praktijk van Karlien Wijers
bg

Privacy, Klachtenregeling en Alg. Voorwaarden

Op deze pagina vind je alle informatie met betrekking tot mijn privacyreglement, de klachtenregeling en de algemene voorwaarden van mijn praktijk. Klik op een link hieronder om naar de betreffende informatie te gaan.




 

Privacyreglement

Jouw Privacy

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, Karlien Wijers als jouw behandelende psychosociaal therapeut van Psycholoog Achterhoek, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO/WKKGZ). Je dossier bevat aantekeningen over jouw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Onder de WGBO valt ook dat ik een geheimhoudingsplicht heb. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op zorgvuldige wijze in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei 2018 stelt. Ik, Karlien Wijers, psychosociaal therapeut van Psycholoog Achterhoek, ben verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Ik doe mijn best om jouw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
• Zorgvuldig omga met jouw persoonlijke en medische gegevens,
• Ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot jouw gegevens
 

Contactgegevens

  • Praktijkadres: Entinkweg 11, 7055 BT Heelweg
  • Website: www.psycholoogachterhoek.nl
  • E-mail: karlien@psycholoogachterhoek.nl
  • Telefoonnummer: 06 - 3025 8666
Therapeut Karlien Wijers, van Psycholoog Achterhoek, is de functionaris gegevensbescherming.

Psycholoog Achterhoek respecteert ieders privacy en zorgen ervoor dat persoonlijke informatie die verschaft wordt, vertrouwelijk behandeld en naar beste kunnen beveiligd wordt. Hierbij wordt alles verwerkt volgens de regelgeving van Algemene Verordening Gegevens verwerking (AVG).
 

Welke persoonlijke gegevens worden er verwerkt?

Psycholoog Achterhoek verwerkt jouw persoonsgegevens doordat je gebruik maakt of hebt gemaakt van de diensten van de praktijk en/of omdat je deze gegevens aan ons hebt verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
  • Voornaam, achternaam, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres (geanonimiseerd)
  • Geboortedatum en –plaats, en geslacht
  • Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt tijdens consulten, tijdens correspondentie of telefonisch
  • Huisarts, behandelaar, verwijzer en ziektekostenverzekering
  • Gegevens over jouw activiteiten op onze website en internetbrowser
  • Bankrekeningnummer
  • Bijzondere persoonsgegevens die wij verwerken zijn gevoelige persoonsgegevens over jouw gezondheid en ziektegeschiedenis.

Momenten van verwerking

  • bij de aanmelding voor begeleiding m.b.v. het contactformulier
  • tijdens het intakegesprek
  • gedurende de looptijd van het traject

Doelen van het verwerken van deze persoonsgegevens

  • voor het professioneel en verantwoord kunnen uitoefenen van mijn werk als coach/therapeut
  • om indien nodig of gewenst contact met jou op te kunnen nemen
  • voor het voldoen aan de wettelijke verplichting (zoals de dossierplicht in het kader van de WGBO en de facturen in het kader van de belastingwet)
  • voor het afhandelen van de betaling
  • om jouw gedrag op de website te analyseren met als doel de website te kunnen verbeteren
De gegevens uit je dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met jouw expliciete toestemming.
  • Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid of
  • Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
  • Een klein deel van de gegevens uit jouw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van jouw gegevens, dan zal ik je eerst informeren en expliciet om toestemming vragen.
 

Geautomatiseerde besluitvorming:

Psycholoog Achterhoek neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerking over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Met geautomatiseerde verwerking wordt hier een computerprogramma of -systeem bedoeld. De gegevens in jouw cliëntendossier blijven, zoals wettelijk vereist (WGBO), 20 jaar bewaard.
 

Derden

Psycholoog Achterhoek verkoopt jouw gegevens niet aan derden. Jouw persoonlijke gegevens zullen uitsluitend worden gedeeld met derden als dit noodzakelijk is voor het professioneel en verantwoord uitvoeren van onze overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht (bijvoorbeeld het administratiekantoor) sluiten wij een verwerkersovereenkomst met een bindende afspraak over geheimhoudingsplicht.
 

Google Analytics

Jouw geanonimiseerde IP-adres wordt door Google Analytics gebruikt om jouw gedrag op de website te analyseren. Met deze informatie kan ik de website aanpassen, verbeteren of mijn diensten afstemmen op voorkeuren van de bezoekers.
 

Facebook en Linkedin

Op mijn website zijn knoppen opgenomen om pagina’s te kunnen promoten of delen op sociale netwerken zoals Facebook en LinkedIn. Deze knoppen worden gerealiseerd door een code die wordt aangeleverd door Facebook en LinkedIn zelf. Deze code plaatst onder meer een cookie (zie boven). Lees de Privacyverklaring van Facebook en de Privacyverklaring van LinkedIn om te zien wat zij met je persoonsgegevens doen die zij met deze code verwerken.
 

Cookies of vergelijkbare technieken

Psycholoog Achterhoek gebruikt functionele, analytische cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij jouw eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in jouw browser van je computer, laptop of tablet. De cookies worden uitsluitend gebruikt om de website goed te laten functioneren en te optimaliseren. ook worden de cookies gebruikt om bijvoorbeeld jouw persoonlijke instellingen te bewaren. je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instelling van je browser verwijderen. zie voor een toelichting: www.veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee

Wijzig je cookievoorkeuren
 

Inzage, correctie, afmelden en/of verwijderen van gegevens

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Psycholoog Achterhoek. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar karlien@psycholoogachterhoek.nl.
Om er zeker van te zijn dat dit verzoek door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, de MRZ (de strook met nummers onderaan het paspoort), het paspoortnummer en burgerservicenummer zwart. Dit ter bescherming van je privacy.
Voor meer informatie over jouw rechten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens verwijzen wij naar https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving
 

Hoe worden jouw persoonsgegevens beveiligd:

Psycholoog Achterhoek neemt de veiligheid van jouw privacy serieus. Er zijn passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang of ongewenste openbaarmaking te voorkomen.
 

Aanpassen privacy statement

Wij behouden ons het recht voor deze privacy statement aan te passen. Wijzigingen zullen op deze website worden gepubliceerd.
 

Meldcode

Sinds 1 juli 2013 zijn organisaties en zelfstandige beroepsbeoefenaren op grond van de Wet verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling verplicht om een meldcode te hanteren. De meldcode richt zich o.a. op huiselijk geweld en kindermishandeling. Lees hier verder over de meldcode.




 

Klachten- en waarnemingsregeling

Klachtenregeling

11.1) De Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)
De wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) is een wet die het voor jou als cliënt makkelijk maakt om een klacht te kunnen indienen zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd en voor de zorgverlener om zich te kunnen verbeteren en te leren.

Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je. Wil je meer weten over welke rechten je hebt en hoe de klachtenprocedure is opgezet lees je hieronder de viertal te onderscheiden stappen. De stappen vind je ook terug in dit stroomschema

  1. Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij mij.
  2. Leidt dit niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging. Je kunt gebruik maken van het klachtenformulier en klachtenreglement op de website www.vivnederland.nl.
  3. Mijn beroepsvereniging brengt je in contact met een onafhankelijke klachtfunctionaris. De onafhankelijke klachtenfunctionaris onderzoekt onder andere de mogelijkheden om tot een oplossing te komen.
  4. Indien de onafhankelijke klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals de kosten https://www.camcoop.nl/
Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.

Als lid van de VIV ben ik aangesloten bij een rijks-erkende geschillenregeling. Zie de link Tuchtrecht Tuchtrecht

Waarnemingsregeling

Psycholoog Achterhoek/Karlien Wijers heeft een waarnemingsregeling in geval van langdurige afwezigheid van de coach/therapeut, met Praktijk Fleur Prinsen (praktijkfleurprinsen.nl).




 

Algemene voorwaarden

1) Algemeen
Karlien Wijers Praktijk voor Therapie is opgericht door Karlien Wijers (hierna te noemen de therapeut) gevestigd te Heelweg en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34321893.

Karlien Wijers Praktijk voor Therapie richt zich op het begeleiden van personen, hierna te noemen cliënt, alsmede het organiseren van trainingen en workshops. Bij niet-zakelijke therapie/coachtrajecten is de cliënt tevens de opdrachtgever. Bij zakelijke therapie/coachtrajecten is de werkgever de opdrachtgever en verantwoordelijk voor de verplichtingen tussen partijen.

In principe vinden de therapiesessies plaats in de praktijkruimte van de therapeut in Heelweg, tenzij anders overeengekomen. In geval van sessies op locatie zullen reiskosten vergoed dienen te worden door de opdrachtgever, zoals overeengekomen in de offerte.

2) Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke offertes en overeenkomsten van of met Karlien Wijers Praktijk voor Therapie en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

3) Vertrouwelijkheid
Karlien Wijers Praktijk voor Therapie is verplicht tot geheimhouding van alles wat er besproken is tijdens of in het kader van het therapietraject. Bij zakelijke therapietrajecten kan wel overlegd worden over de voortgang van het traject tussen de therapeut en de leidinggevende of HR functionaris, echter zal nimmer de inhoud van de gesprekken besproken worden. Het staat de cliënt vrij om deze informatie wel met derden te delen.

4) Verhindering
Indien bij verhindering de afspraak tenminste 24 uur vooraf wordt afgezegd, wordt de voor jou gereserveerde tijd niet in rekening gebracht. Bij afzegging binnen 24 uur, wordt de voor jou gereserveerde tijd gefactureerd. In geval van ziekte is overleg mogelijk.

Tijdig verzetten van de afspraak is altijd mogelijk, dit kan per email of telefonisch. Tijdens het geven van therapiesessies wordt de telefoon van Karlien Wijers Praktijk voor Therapie niet opgenomen. Je kunt je bericht dan inspreken op de voicemail.

5) Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
De therapeut is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt.

Voorts is de therapeut bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van de therapeut kan worden gevergd.

Indien de overeenkomst wordt ontbonden dienen de reeds gewerkte uren afgerekend te worden met de therapeut.

6) Tarieven
De tarieven staan vermeld op de offerte of verklaring die je ontvangt van Karlien Wijers Praktijk voor Therapie, of zijn mondeling afgesproken.

Tariefswijzigingen worden minimaal 1 maand vooraf aangekondigd. Bij een lopende overeenkomst zal dit in overleg met opdrachtgever gebeuren en heeft opdrachtgever het recht om de overeenkomst te beëindigen.

Kort overleg, telefonisch of per mail, is bij de begeleiding van de cliënt inbegrepen. Bij tijdsbesteding vanaf meer dan 10 minuten wordt geregistreerd en in rekening gebracht. Indien nodig wordt een afspraak ingepland.

7) Betalingsvoorwaarden
Er wordt na iedere afspraak met cliënt gefactureerd, ongeacht het resultaat van de inspanning van de therapeut. De opdrachtgever verplicht zich de betaling te voldoen binnen de betalingstermijn van 7 dagen na ontvangst van de factuur, tenzij anders is overeengekomen.

Als er niet binnen de afgesproken termijn betaald wordt, stuurt Karlien Wijers Praktijk voor Therapie een betalingsherinnering. Indien na de tweede betalingsherinnering het verschuldigde bedrag volgens de aangegeven datum nog niet is bijgeschreven op haar rekening, is Karlien Wijers Praktijk voor Therapie genoodzaakt de vorderingen die wij op je hebben uit handen te geven aan derden. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn comfort de wet, volledig voor jouw rekening.

Bij een betalingsachterstand is Karlien Wijers Praktijk voor Therapie gerechtigd verdere behandeling op te schorten, totdat de opdrachtgevers aan hun betalingsverplichting hebben voldaan.

8) Aansprakelijkheid
Het advies van Karlien Wijers Praktijk voor Therapie is oplossings- en resultaatgericht, zonder de oplossing en het resultaat te garanderen. Karlien Wijers Praktijk voor Therapie is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de geboden diensten door Karlien Wijers Praktijk voor Therapie, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Karlien Wijers Praktijk voor Therapie.

9) Geldigheid voorwaarden
Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met de therapeut en die door jou ontvangen is samen met de offerte of tijdens het afspreken van de overeenkomst.

10) Intellectueel eigendom
Alle door Karlien Wijers Praktijk voor Therapie verstrekte stukken, zoals oefeningen, trainingen, workshops, hand-outs, presentaties, rapporten, figuren en artikelen, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van Karlien Wijers Praktijk voor Therapie worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.

11 Geschillen, Klacht- en Tuchtrecht
11.1) De Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)
Een wet die het voor jou als cliënt makkelijk maakt om een klacht te kunnen indienen zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd en voor de zorgverlener om zich te kunnen verbeteren en te leren.

Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je. Wil je meer weten over welke rechten je hebt en hoe de klachtenprocedure is opgezet lees je hieronder de viertal te onderscheiden stappen. De stappen vind je ook terug in dit stroomschema

  1. Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij mij.
  2. Leidt dit niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging. Je kunt gebruik maken van het klachtenformulier en klachtenreglement op de website www.vivnederland.nl.
  3. Mijn beroepsvereniging brengt je in contact met een onafhankelijke klachtfunctionaris. De onafhankelijke klachtenfunctionaris onderzoekt onder andere de mogelijkheden om tot een oplossing te komen.
  4. Indien de onafhankelijke klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals de kosten https://www.camcoop.nl/
Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen. Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, hoor ik dat graag.

Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie: https://www.camcoop.nl/

11.2) Reglement Tuchtrecht
Als lid van de VIV ben ik aangesloten bij een rijks-erkende geschillenregeling. Zie de link Tuchtrecht Tuchtrecht
Therapeut Wijers in de Achterhoek

Karlien Wijers

  • Geregistreerd therapeut
  • Afspraak op korte termijn
  • Vergoedingen mogelijk
  • Ook voor online therapie
  • Ook 's avonds geopend

Samen aan de slag?

Je bent met al je vragen of voor het maken van een afspraak van harte welkom.

Ervaringen van anderen